Om du har kört en annonskampanj på nätet ett tag, då vet du förmodligen vid det här laget att vissa människor inte är särskilt mottagliga för reklam på nätet. Om du upptäcker att många av dina potentiella kunder får online från källor som inte är legitima, är det viktigt att se till att du ändrar sig genom att påminna dem om din annons.
För de flesta människor är internet som ett stort tvättrum. Det är en plats där människor går att göra affärer och inte en plats där de går för att få städas upp. Låta dem tro att världen av reklam är bara en annan tvättrum är inte troligt att hjälpa ditt företag på något sätt. Ditt mål när du kör en online-kampanj är att rikta fel marknad och spendera en massa pengar som aldrig kommer att ses igen. Du måste spendera tid på att göra dina annonser mer kända så att du inte riskerar att förlora pengar på dina kampanjer. Du har två medietyper tillgängliga för dig om du vill skapa en online-närvaro. Du kan välja att använda e-postmeddelanden för att skicka ut dina meddelanden till listan eller använda text. Den enda verkliga skillnaden mellan de två är att e-postmeddelanden har en gräns för hur många människor kan läsa den på en gång och en text får bara cirka fem procent av läsarens uppmärksamhet.
Marknadsföring online
För kampanjer som verkligen behöver en hel del marknadsföring gjort, e-postmarknadsföring är definitivt vägen att gå. Om du väljer att välja in på din lista med en e-postadress är det bäst att hålla dig till långa, spännande e-postmeddelanden. Om du väljer bort listan, tar bort alla dina e-postmeddelanden och börjar om från början måste du upprepa processen. När du kör en kampanj i texten måste du hitta ett sätt att göra det enkelt för andra att läsa ditt meddelande. Om du skriver något i stil med ”Skaffa en gratis eBook när du fyller i det här formuläret,” bör du förmodligen också inkludera en länk i samma stycke. Genom att göra detta kommer du att se till att en majoritet av dina läsare kommer att kunna öppna och läsa ditt meddelande.
Om du vill öka risken för att någon som öppnar ditt meddelande faktiskt ser länken kontrollerar du att du lägger en resursruta i slutet av e-postlistan. För det mesta skickas dessa länkar i det sista stycket i meddelandet. Detta gör det lättare för människor att klicka på länken. Kom ihåg att medan e-post är bra för att låta folk veta om din pr-material, kan de lätt gå vilse bland massorna. Om du använder din e-post för att marknadsföra en marknadsföringskampanj online kontrollerar du att du också använder textmeddelanden för att påminna andra om din kampanj.